Makaron w sosie orzechowym z kozim serem i pieczoną papryką

Makaron w sosie orzechowym z kozim serem i pieczoną papryką
Myślę, że nie muszę nic więcej dodawać. Połączenie smaków idealne na jesienną kolację, a do tego te kolory… Omomom <3

Masło orzechowe:
+ zawiera bardzo duże ilości kwasów jedno- i wielonienasyconych,
+ wspomaga odchudzanie (!)
+ zawiera witaminy z grupy B, witaminę A oraz E,
+ zawiera lekkostrawne białko roślinne,
+ doskonale smakuje :) Read more

Batoniki owsiane z morelami

batoniki owsiane z migałami
Idealny deser do pracy, szkoły, a także przed każdym treningiem. Smaczny, prosty i szybki w przygotowaniu.

Suszone morele:
+ odkwaszają nasz organizm,
+ zawierają bardzo dużo żelaza, witamin z grupy B oraz witaminę C (zapobiegają anemii)
+ zawierają bardzo dużo potasu, dzięki czemu regulują ciśnienie krwi i pracę nerek
+ zawierają ogromne pokłady beta-karotenu, który dba o naszą skórę oraz oczy (wystarczą 3 suszone morele dziennie!) Read more

Prawdziwie włoska pizza

włoska pizza
W zeszłym tygodniu w pracy dzień w dzień roznosił się przyjemny zapach z kuchni. Okazało się, że kolega podgrzewał w piekarniku pizzę. Chyba nie dziwi Was to, że po kilku dniach wspaniałych zapachów i kosztowania różnych odmian pizzy postanowiłam zmierzyć się z ciastem drożdżowym i wykonać takową pizzę sama. Nie wiem jak Wam, ale dla mnie pizza kojarzy się z rodzinnymi obiadami z dzieciństwa w Pizza Hut i spotkaniami z przyjaciółmi. Chyba nigdy nie jadłam pizzy sama! A więc zaproponowałam wspólne kucharzenie bratu. I to właśnie dzięki niemu poznałam metodę pieczenia pizzy na kamieniu:) Read more

Zupa soczewicowa z pistacjami

zupa soczewicowa z pistacjami
Kolejna zupa, którą zamknęłam w szufladce jesiennych zup na chłodne wieczory:) Przyjemnie rozgrzewająca i bardzo sycąca.

Czerwona soczewica:
+ jest świetną alternatywą dla mięsa, ponieważ już w 100 g ugotowanej soczewicy jest ponad 9 g wysoko przyswajalnego białka!
+ zawiera bardzo dużo potasu i kwasu foliowego,
+ jest polecana dla osób borykających się z anemia, miażdżycą oraz nadciśnieniem,
+ bardzo dobrze zaspokaja głód (wysoka zawartość błonnika), a przy tym w swoim składzie ma bardzo mało tłuszczu, dlatego też jest polecana osobom chcącym zrzucić parę kilogramów:) Read more

Zupa buraczana z mlekiem kokosowym i chilli

zupa buraczana z mlekiem kokosowtm i chilli
Rozgrzewająca zupa na chłodne, jesienne wieczory. Prosta i szybka w przygotowaniu. Niebanalna w smaku. Enjoy!

Buraki:
+ zawierają antocyjany pełniące w organizmie funkcje ochronne (im ciemniejszy burak tym większa zawartość antocyjanów!)
+ zawierają bardzo duże ilości kwasu foliowego i żelaza, warto więc uzupełniać nimi dietę w przypadku anemii
+ zawierają magnez, potas i wapń Read more

Sałatka z komosą ryżową (quinoa) i dynią

sałatka z komosą ryżową i dynią

Inspiracji dyniowych ciąg dalszy! Dzisiaj dzielę się przepisem, który otrzymałam od mojej instruktorki pole dance – Moniki! <3

Sałatka sprawdza się rewelacyjnie na ciepło, ale zyskuje na smaku następnego dnia po odstaniu w lodówce. Z tego też względu jest to świetny pomysł na obiad do pracy, przekąskę międzytreningową czy też lekką kolację. Niebo w gębie – polecam!!!:)

Komosa ryżowa:
+ bogate źródło białka
+ zawiera większość witamin z grupy B
+ zawiera bardzo dużo magnezu (64 mg w 100 g)
+ nie zawiera glutenu Read more