A może by tak koktajl?

koktajl

Pierwsza zasada każdej zdrowej diety to śniadanie, które powinniśmy zjeść przed wyjściem do pracy czy szkoły. Nawet jeśli Wasz żołądek odmawia współpracy o poranku i jedyne po co sięgacie to czarna kawa, rozważcie wprowadzenie zdrowych koktajli na początek dnia. Nie są one pracochłonne i nie zapychają, a z dodatkiem odżywki białkowej bądź mleka będą stanowiły odpowiedni start dla Waszego organizmu. Poniżej przykład zdrowych koktajli, po które sięgam, gdy czas rano zbyt szybko pędzi :)

detoks koktajl
„Czas na detoks” czyli koktajl z soku z pomarańczy, banana, szpinaku i selera naciowego.
• banan i pomarańcza to duża dawka węglowodanów, niezbędnych o poranku.
• pomarańcza, banan i seler mają właściwości odkwaszające organizm
• szpinak oraz banan to duża dawka potasu, która obniży nasze ciśnienie krwi. I kawa, a nawet dwie, w ciągu dnia nam nie straszna :)
• zielone warzywa to również spora dawka chlorofilu, który reguluje proces detoksykacji organizmu.
Jednak przede wszystkim warzywa i owoce stanowią źródło cennych witamin i minerałów, których zastrzyk w postaci koktajlu da nam siłę na cały dzień!

banan, jarmuż, seler, granat

„Zamiast śniadania” to propozycja dla tych, których problemy z wagą wynikają z nocnego podjadania i wybiegania z domu bez śniadania. Moją stałą bazą takiego koktajlu jest banan, jarmuż, seler naciowy, 100 ml wody i 30 g odżywki białkowej. Dodatek granatu, kiwi, jabłka bądź innych owoców będzie stanowił dobre urozmaicenie.
• jeden banan to prawie 30 g węglowodanów oraz bardzo duża dawka potasu (ok. 400 mg).
• zielone warzywa oczyszczają organizm.
• po jarmuż sięgam przede wszystkim w celu obniżenia histaminy we krwi, której zbyt wysoki poziom może dawać nawet objawy alergii.
Dodatek białka sprawia, iż koktajl stanowi idealny posiłek na dobry początek dnia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *