Guarana z umiarem na zdrowie!

guarana
Guarana ma działanie zbliżone do kawy. Jednak nie zawiera ona kofeiny, a guaraninę – związek o budowie zbliżonej do kofeiny, ale o działaniu nawet 7-krotnie silniejszym. Guaranina jest dużo wolniej wchłaniana z przewodu pokarmowego, dzięki czemu jej działanie utrzymuje się nawet do 6 godzin, a więc ok. 2 godziny dłużej od kawy. Warto podkreślić, że zarówno działanie kawy, jak i guarany, jest krótkoterminowe i odwracalne. Nie powoduje również uzależnienia.

Właściwości guarany:
– zwiększa czujność,
– zwalcza senność i zmniejsza uczucie zmęczenia,
– zwiększa siłę i wytrzymałość,
– jest naturalnym afrodyzjakiem: stymuluje libido i wzmacnia erekcję,
– wzmacnia system odpornościowy i pobudza organizm,
– poprawia wydajność intelektualną, zwiększa koncentrację i refleks oraz ułatwia naukę,
– łagodzi migreny i bóle głowy,
– redukuje skutki stresu i poprawia krążenie krwi,
– naturalnie hamuje łaknienie, aktywuje spalanie tłuszczu i wspomaga utratę wagi,
– zwalcza biegunkę, wzdęcia i problemy trawienne,
– wspomaga detoksykację organizmu.

Zalety spożywania guarany są imponujące. Jednak należy pamiętać, że guarana, podobnie jak kawa, nie może być spożywana przez osoby z wysokim ciśnieniem krwi, kobiety w ciąży oraz dzieci. Ponadto spożywana wieczorem może zwiększyć bezsenność, wywołać niepokój i pobudzenie. W dużych dawkach może powodować podrażnienie żołądka, zgagę, wywoływać nudności, a nawet wymioty.

Jak to się je?
Postaci guarany na rynku mamy mnóstwo! Jednak najlepsze efekty przynosi guarana w postaci proszku. Zalecana dzienna porcja to 1 łyżeczka dziennie. Wiedząc, że guarana działa do 6 godzin powinniśmy ją przyjmować odpowiednio wcześniej, aby móc spokojnie zasnąć. Ponadto muszę Was ostrzec: w smaku jest naprawdę ohydna… I to jest jej największa wada. Jaki na to sposób: zamknąć oczy, zjeść łyżeczkę i popić bardzo dużą ilością wody! Jest to chyba najmniej bolesna opcja ;)

Sprawdziłam na sobie!
Z własnego doświadczenia wiem, że przyjmowanie zalecanej dawki guarany (1 łyżeczka po śniadaniu, nie na czczo) wpływa pozytywnie na organizm bez dodatkowych skutków ubocznych. Guarana poprawia sprawność fizyczną, nastrój i dodaje bardzo dużo pozytywnej energii. Należę do osób o bardzo niskim ciśnieniu krwi. Często czuję się ospała (szczególnie po posiłku) i bez energii, pomimo bardzo dużej ilości ćwiczeń fizycznych i odpowiedniej liczby godzin snu. Nawet wypijanie kilku kaw dziennie nie przynosiło pożądanego skutku. Nie wiem czy to kwestia większej ilości kofeiny/guaraniny, ale guarana naprawdę działa, w przeciwieństwie do kawy, którą piję codziennie już bardziej z przyzwyczajenia i dlatego, że ją po prostu lubię. Zauważyłam również, że faktycznie po guaranie jem zdecydowanie mniejsze posiłki, a także mam lepszy metabolizm. Chciałabym podkreślić, że nie przyjmuję jej codziennie, lecz tylko wtedy, gdy naprawdę czuję się ospała i zmęczona, pomimo odpowiedniej dawki snu.

Informacja dla osób pragnących zrzucić zbędny balast: guaranę polecił mi kolega, który dzięki niej w krótkim czasie schudł ładnych parę kilogramów.
Dlaczego post o guaranie? Piszę o tym, gdyż wiem, że wiele osób ma problemy z sennością i permanentnym zmęczeniem. I zapewne podobnie jak ja, próbowaliście już wszystkiego! Guarana to naprawdę zdrowe i naturalne rozwiązanie. Oczywiście w odpowiednich ilościach i podkreślam, u osób z niskim ciśnieniem krwi! A dodatkowe jej właściwości, tylko bardziej kuszą, aby ją wypróbować :) Polecam, bo naprawdę warto!

Jeśli macie jakiekolwiek obawy, może przekona Was fakt, że kawa i guarana to dwie „użwyki” bez których nie potrafią się obyć na co dzień mieszkańcy Brazylii. Spożywają je codziennie w dużych ilościach, zapewne przekraczając kilkukrotnie zalecane dawki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *