II etap diety dr Ewy Dąbrowskiej czyli zasady zdrowego żywienia

II etap diety dr ewy dąbrowskiej
Wiele osób reaguje na dietę dr Dąbrowskiej słowami: „Na pewno będzie po niej efekt jojo!” Oczywiście, że będzie jeśli na drugi dzień po długim trzymaniu ścisłej diety rzucimy się na batoniki albo fast foody. Natomiast jeśli podejdziemy do I etapu diety jak do oczyszczenia, które pozwoli nam w kolejnym etapie wprowadzić zdrowe zasady żywienia, na pewno nie dojdzie do nagłego powrotu wagi.

Jak zatem to zrobić?

Po pierwsze należy wybierać produkty zalecone przez panią doktor, które za sekundkę Wam wypiszę. Po drugie należy stopniowo zwiększać kaloryczność posiłków – zresztą sam organizm nie będzie w stanie przyjąć więcej i chwała mu za to :) Po trzecie ok. 50% przyjmowanych pokarmów powinny stanowić warzywa i owoce. Po czwarte na ok. 20-30 min. przed każdym posiłkiem warto sięgnąć po owoc, aby pobudzić trawienie. I po piąte – ograniczmy smażenie, zastępując je duszeniem, gotowaniem bądź pieczeniem.

Jakie produkty są zalecane w II etapie diety?

1. Produkty pochodzenia roślinnego, które powinny stanowić podstawę zdrowego żywienia:
a. Wyroby wyłącznie z pełnego ziarna, takie jak: mąka i chleb razowy, płatki zbożowe, kiełki zbóż, grube kasze, ryż brązowy, makarony razowe, gotowana pszenica;
b. Warzywa i owoce (ok. 400 g dziennie), a w szczególności rośliny zielone, które mają właściwości oczyszczające, a także warzywa kiszone i rośliny o właściwościach bakteriobójczych (np. chrzan, czosnek);
c. Niewielka ilość (ok. 30 g dziennie) roślin strączkowych jako źródło witaminy B12;
d. Niewielka ilość nasion oleistych (pestek dyni, słonecznika, orzechów), oleju tłoczonego na zimno.

2. Produkty pochodzenia zwierzęcego (tylko jako dodatek do pokarmów roślinnych)
a. Niewielka ilość masła i mleka, zwłaszcza fermentowanego (zsiadłe, kefir, twarożek, jogurt);
b. Ryba gotowana bądź duszona (1-2 razy w tygodniu) w połączeniu z warzywami i chrzanem;
c. Białko jaja jako dodatek do wyrobów z mąki bądź roślin strączkowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *