Kluski kładzione z kaszą jaglaną i dynią

Kluski kładzione z kaszą jaglaną i dynią
Kolejny przepis zaczerpnięty z bloga Qmam kaszę:) Miały być kopytka, lecz ciasto wyszło za rzadkie. Może dlatego, że w oryginalnym przepisie została użyta mąka typ 700, której nie mogłam nigdzie dostać i użyłam typ 500. Jeśli macie jakieś inne pomysły, dlaczego ciasto mogło nie wyjść będę wdzięczna za komentarz. Jednak, pomimo innej formy kluseczek, są one przepyszne i bardzo Wam polecam wypróbować ten prosty i smaczny przepis:)

Kasza jaglana:
+ ma odczyn zasadowy, więc pomaga odkwaszać nasz organizm (szczególnie polecana mięsożercom i serożercom)
+ ma mało skrobi i jest bogata w łatwo przyswajalne białko
+ jest bogata w witaminy z grupy B, witaminę E, żelazo oraz miedź
+ nie zawiera glutenu
+ zawiera krzemionkę, która dba o stan naszych włosów, skóry i paznokci oraz poprawia przemianę materii
– ma wysoki indeks glikemiczny (71), więc nie jest polecana diabetykom

Składniki:
– 100 g kaszy jaglanej
– 1 szklanka pokrojonej w kostkę dyni
– 1 jajko
– 2 ząbki czosnku
– 7 łyżek mąki orkiszowej
– 2 szczypty soli
– pieprz wg uznania
– łyżka masła
– oliwa z oliwek

1. Kaszę jaglaną gotujemy i odstawiamy do ostygnięcia.
2. Na oliwie z oliwek dusimy na małym ogniu dynię, aż będzie miękka. Przenosimy ją do szklanki i rozgniatamy łyżką na gładką masę. Odstawiamy do ostygnięcia.
3. Czosnek rozgniatamy i kroimy drobno.
4. Do rondelka lub miski wrzucamy ostudzoną kaszę i dynię, czosnek, jajko oraz przyprawy. Całość delikatnie blendujemy.
5. Następnie dodajemy mąkę i całość dokładnie mieszamy.
6. W rondelku gotujemy wodę ze szczyptą soli. Wrzucamy ciasto na gotującą się wodę za pomocą małej łyżeczki. Gotujemy ok. 4 minuty.
7. Kluski kładzione podajemy z masłem. Po prostu pycha! :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *