Komosa ryżowa z brokułem, cukinią, szpinakiem i pomidorami suszonymi

komosa ryżowa z brokułem, szpinakiem, cukinią, pomidorami suszonymi
Komosa ryżowa to mój kuchenny must have! Odkąd ją odkryłam, nie było tygodnia, abym nie przygotowała potrawy na bazie komosy. Szczególnie polecam ją osobom, które systematycznie uprawiają sport, a niekoniecznie przepadają za mięsem – komosa ryżowa zawiera bardzo dużo pełnowartościowego białka. Idealnie sprawdzi się również u osób wrażliwych, które nie do końca dobrze tolerują wszelakie kasze (wzdęcia, bóle brzucha). Ważna informacja dla glutenfreak’ów – komosa nie zawiera glutenu! ;)

Składniki:
½ szklanki komosy ryżowej
oliwa z oliwek
½ cukinii
ok. 10 pomidorów suszonych
250 g brokułu
2 garści świeżego szpinaku
sól, pieprz
2 łyżki masła orzechowego (super sprawdzi się to z kawałkami orzechów)

1. Komosę ryżową przygotowujemy wg przepisu w poście Sałatka z komosą ryżową (quinoa).
2. Brokuł myjemy i rozdzielamy na małe różyczki.
3. Na patelni podgrzewamy oliwę z oliwek, dodajemy brokuł, delikatnie solimy, mieszamy i dusimy pod przykryciem przez ok. 5 minut.
4. Cukinię myjemy i kroimy w dużą kostkę. Dodajemy do brokułu.
5. Gdy cukinia i brokuł puszczą swoje „soki” zdejmujemy pokrywkę i podsmażamy warzywa, aby się delikatnie zarumieniły.
6. Na końcu dodajemy umyty szpinak i pokrojone w paski pomidory suszone. Całość mieszamy co jakiś czas, do momentu aż szpinak zmniejszy swoją objętość.

szpinak, brokuł, cukinia, pomidory suszone, komosa
7. Łączymy komosę z warzywami. Mieszamy.
8. Przygotowujemy sos: 2 łyżki oliwy mieszamy z masłem orzechowym aż uzyskamy jednolitą masę. Dodajemy do sałatki i całość dokładnie mieszamy. Smacznego!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *