Pasta z dyni

pasta z dyni
Nietolerancja histaminy u „prawie-wegetarianki” to nie lada wyzwanie :) Oczywiście można codziennie jeść na śniadanie biały lub kozi ser i jajka, ale ileż można ;) Przygotowując moją ulubioną sałatkę postanowiłam skroić całą dynię i wykorzystać część do przygotowania pasty. W lodówce leżała jeszcze połówka czerwonej papryki, więc dodałam ją do zaostrzenia smaku. Pasta sprawdziła się znakomicie do placków ziemniaczanych z cukinią na obiad i do kanapek na śniadanie. Sądzę, że może być również świetnym dipem, a rozrzedzona bulionem warzywnym spełni się w roli zupy ;)

Składniki:
2 szklanki dyni piżmowej pokrojonej w kostkę
½ czerwonej papryki pokrojonej w kostkę
½ łyżeczki curry
½ łyżeczki kurkumy
oliwa z oliwek
sól

1. Na oliwie z oliwek dusimy pod przykryciem paprykę ze szczyptą soli przez ok. 10 min. Co jakiś czas mieszamy.
2. Do papryki dodajemy dynię, szczyptę soli. Wszystko razem mieszamy i dusimy pod przykryciem aż dynia będzie tak miękka, że zacznie nam się rozlatywać.
3. Doprawiamy curry i kurkumą, a następnie blendujemy wszystko razem. Próbujemy i ewentualnie doprawiamy.

Pasta idealnie smakuje na kanapkach z czarnymi oliwkami i jarmużem, który obniża poziom histaminy w organizmie. Oczywiście chleb na zakwasie :)

pasta z dyni

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *