Przykładowy jadłospis – dieta dr Ewy Dąbrowskiej

dieta ewy dąbrowskiej jadłospis bakłażan

Kochani wrzucam przykładowy jadłospis tygodniowy, ale dieta powinna trwać min. 2 tygodnie, aby przyniosła skutek. Następnie przechodzimy do etapu drugiego czyli tzw. zdrowego odżywiania.

Przypomnę jeszcze raz co możemy jeść w pierwszym etapie diety.

Owoce: jabłko, grejpfrut, cytryna

Warzywa:
– korzeniowe (np. marchew, buraki, rzodkiew, pietruszka, seler)
– kapustne (np. kalafior, brokuł)
– cebulowe (np. cebula, por)
– liściaste (sałata, zioła)
– dyniowate (np. kabaczek, ogórki)
– psiankowate (pomidory, papryka, bakłażan, wszystkie z wyjątkiem ziemniaków)

Warzywa i owoce jemy w postaci soków, surówek sałatek, zup (bez dodatku tłuszczu, śmietany – czyste warzywa, woda i przyprawy), leczo, itp.

Podczas diety należy pić ok. 2 – 3 litry płynów (wody, soki warzywne i owocowe, herbaty ziołowe i owocowe)

Dzień 1
Śniadanie:
– Sok owocowo-warzywny (1 jabłko, 2 marchewki, ½ cytryny, 2 garści jarmużu, 2 garści szpinaku/pęczek pietruszki lub 4 duże różyczki brokułu + 2 jabłka + ½ cytryny + 2 garści jarmużu + 3 gałązki mięty)
– Sałatka z pokrojonych w kostkę 2 ogórków kiszonych, 2 pomidorów i całej papryki (opcjonalnie koperek)
Przekąski:
– jabłko, marchewka pokrojona w słupki
Obiad:
– zupa szparagowa (Przygotowujemy wywar z warzyw korzennych – gotujemy ok. godzinę. Następnie odcedzamy warzywa, a do bulionu dodajemy pokrojone w mniejsze kawałki szparagi, przeciśnięte przez praskę 2 ząbki czosnku i przyprawy: sól, pieprz, tymianek. Gotujemy do miękkości. Ok. połowę szparagów przekładamy do blendera, miksujemy i dodajemy do zupy. Zupa wystarczy nam na 2 dni)
– nadziewana papryka (Warzywa z bulionu blendujemy i dodajemy do nich pokrojoną nać pietruszki, jarmuż oraz przyprawy: sól, curry, kurkumę, kmin rzymski. Następnie przygotowaną masą nadziewamy 2 papryki. Pieczemy w piekarniku ok. 35 minut w temp. 180°C. Papryka wystarczy nam na 2 dni)
Kolacja:
– Świeżo wyciśnięty sok z grejpfruta
– Warzywa zapiekane w piekarniku (cukinia/kabaczek/ bakłażan/papryka)
W międzyczasie wypijamy min. 1.5 litra wody mineralnej niskozmineralizowanej.

Dzień 2
Śniadanie:
– Sok owocowo-warzywny
– Sałatka z selera i jabłka ( ½ selera i jabłko ścieramy na tarce o grubych oczkach, skrapiamy sokiem z grubego plastra cytryny, mieszamy)
Przekąski:
– kalarepka pokrojona w słupki
Obiad:
– zupa szparagowa
– nadziewana papryka
Kolacja:
– Świeżo wyciśnięty sok z grejpfruta
– Warzywa zapiekane w piekarniku (cukinia/kabaczek/ bakłażan/papryka)
W międzyczasie wypijamy min. 1.5 litra wody mineralnej niskozmineralizowanej.

Dzień 3
Śniadanie:
– Sok owocowo-warzywny
– Sałatka z drobno pokrojonej kapusty pekińskiej, pomidora i ogórka świeżego doprawiona sokiem z cytryny
Przekąski:
– jabłko, marchewka pokrojona w słupki
Obiad:
– nadziewany bakłażan (Bakłażana kroimy na pół, wydrążamy środek i wszystko solimy. Odstawiamy na 20 min. W międzyczasie na patelni bez dodatku żadnego tłuszczu dusimy pokrojoną w talarki cebulę i 4 pomidory pokrojone w kostkę. Doprawiamy solą, pieprzem, posiekaną bazylią i tymiankiem. Na ręcznik papierowy odsączamy sok, który nam wyszedł z bakłażana. Środek bakłażana kroimy w kostkę i dodajemy do sosu pomidorowego. Mieszamy, a następnie przygotowanym farszem nadziewamy obie połówki bakłażana. Zapiekamy w piekarniku ok. 45 min. w temp. 180°C. Bakłażana podajemy ze świeżymi ziołami.)
Kolacja:
– Świeżo wyciśnięty sok z grejpfruta
– Warzywa zapiekane w piekarniku (cukinia/kabaczek/ bakłażan/papryka)
W międzyczasie wypijamy min. 1.5 litra wody mineralnej niskozmineralizowanej.

Dzień 4
Śniadanie:
– Sok owocowo-warzywny
– Sałatka z pokrojonych w kostkę 2 ogórków kiszonych, 2 pomidorów i całej papryki (opcjonalnie koperek)
Przekąski:
– jabłko, marchewka pokrojona w słupki
Obiad:
– zupa kalafiorowa (Przygotowujemy wywar z warzyw korzennych – gotujemy ok. godzinę. Następnie odcedzamy warzywa. 1 marchewkę kroimy w talarki i wrzucamy z powrotem do zupy. Pozostałe warzywa blendujemy i ok. 3 łyżki zmiksowanych warzyw dodajemy do zupy, aby ją lekko zagęścić. Następnie dodajemy ½ kalafiora połamanego na małe różyczki. Gotujemy do miękkości. Doprawiamy solą, pieprzem i koperkiem. Zupa wystarczy nam na 2 dni.)
– Warzywa zapiekane w piekarniku (cukinia/kabaczek/ bakłażan/papryka)
Kolacja:
– Świeżo wyciśnięty sok z grejpfruta
– Ugotowany z solą brokuł (250 g) i cały pęczek szparagów
W międzyczasie wypijamy min. 1.5 litra wody mineralnej niskozmineralizowanej.

Dzień 5
Śniadanie:
– Sok owocowo-warzywny
– Sałatka ze startych marchewek i jabłka doprawiona sokiem z cytryny
Przekąski:
– seler naciowy, kalarepka pokrojona w słupki
Obiad:
– zupa kalafiorowa
– młoda kapusta uduszona z koperkiem (bez dodatku tłuszczu)
Kolacja:
– Świeżo wyciśnięty sok z grejpfruta
– Sałatka z drobno pokrojonej kapusty pekińskiej, pomidora i ogórka świeżego doprawiona sokiem z cytryny
W międzyczasie wypijamy min. 1.5 litra wody mineralnej niskozmineralizowanej.

Dzień 6
Śniadanie:
– Sok owocowo-warzywny
– Sałatka z pokrojonego w kostkę pieczonego buraka i jabłka skropiona sokiem z cytryny
Przekąski:
– kalarepka, marchew pokrojona w słupki
Obiad:
– leczo przygotowane bez dodatku tłuszczu ( Pokrojoną cebulę, paprykę zieloną i żółtą, cukinię i 4 pomidory dusimy z dodatkiem cebuli i pieprzu. Leczo wystarczy nam na 2 dni.)
Kolacja:
– Świeżo wyciśnięty sok z grejpfruta
– Sałatka z pokrojonych w kostkę 2 ogórków kiszonych, 2 pomidorów i całej papryki (opcjonalnie koperek)
W międzyczasie wypijamy min. 1.5 litra wody mineralnej niskozmineralizowanej.

Dzień 7
Śniadanie:
– Sok owocowo-warzywny
– Sałatka ze startych marchewek i jabłka doprawiona sokiem z cytryny
Przekąski:
– kalarepka, seler naciowy
Obiad:
– leczo
Kolacja:
– Świeżo wyciśnięty sok z grejpfruta
– Warzywa zapiekane w piekarniku (cukinia/kabaczek/ bakłażan/papryka)
W międzyczasie wypijamy min. 1.5 litra wody mineralnej niskozmineralizowanej.

Zapisz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *