Zupa buraczana z mlekiem kokosowym i chilli

zupa buraczana z mlekiem kokosowtm i chilli
Rozgrzewająca zupa na chłodne, jesienne wieczory. Prosta i szybka w przygotowaniu. Niebanalna w smaku. Enjoy!

Buraki:
+ zawierają antocyjany pełniące w organizmie funkcje ochronne (im ciemniejszy burak tym większa zawartość antocyjanów!)
+ zawierają bardzo duże ilości kwasu foliowego i żelaza, warto więc uzupełniać nimi dietę w przypadku anemii
+ zawierają magnez, potas i wapń

Składniki:
– 2 łyżki oliwy z oliwek
– 1 łyżka masła
– 1 cebula
– 2-3 ząbki czosnku
– 1 marchewka
– 1 papryczka chilli (ilość dodanych ziarenek decyduje o ostrości) lub szczypta chilli
– 4 średniej wielkości buraki
– 1 litr bulionu warzywnego
– 200 ml mleka kokosowego
– sól i pieprz do smaku
– 3 ziemniaki

1. Przygotowujemy bulion.
2. Cebulę siekamy w drobną kostkę, a czosnek w cienkie plasterki.
3. W garnku topimy masło i dodajemy oliwę z oliwek.
4. Dokładamy pokrojoną cebulę i czosnek. Smażymy na małym ogniu co jakiś czas mieszając, aż cebula się zeszkli.
5. W międzyczasie obieramy marchewkę i buraki. Ścieramy na tarce o grubych oczkach.
6. Dodajemy starte buraki, marchewkę oraz oczyszczoną z ziaren papryczkę (zostawiamy dosłownie kilka ziarenek – im więcej ziarenek tym ostrzejszy smak zupy). Dodajemy 2 szczypty soli, dokładnie mieszamy i dusimy ok. 10 minut.
7. Warzywa zalewamy bulionem i gotujemy ok. 20 minut.
8. W międzyczasie obieramy ziemniaki i kroimy w kostkę. Po 20 minutach dodajemy je do zupy, którą gotujemy tak długo, aż ziemniaki zmiękną (max. 15 minut).
9. Na końcu dodajemy mleko kokosowe. Doprawiamy solą oraz pieprzem, a następnie nic, tylko się zajadać!:) Smacznego!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *